2014. szeptember 2., kedd

Körtelekvárok

Tavaly főztem először fehércsokis körtelekvárt, életem legelső blogbejegyzésében írtam róla.
Most is ugyanígy készült, de kicsit kevesebb cukorral és csokival, s vaníliás cukor nélkül:

1,86 kg körte tisztán (8 szép, elég érett körtéből)
fél cs 2:1 dzsemfix
30 dkg cukor
80 g fehércsoki(pasztilla)

Ebből a mennyiségből 1,4 l lekvárt kaptam.

Ezenkivül idén készült fűszeres alma-körte lekvár is:

Hozzávalók:
86 dkg alma, tisztán (6 db gála)
1,26 kg körte, tisztán (5 db-ból)
40 dkg cukor
fél cs 2:1 dzsemfix
2 szép fahéjrúd
8 szem szegfűszeg
(szalicil)

Elkészítés:
Az almát és a körtét is megmosom, meghámozom, felkockázom, s rögtön citromleves vízbe teszem, hogy ne barnuljon meg. A lecsöpögtetett gyümölcsöt felteszem főni, hozzáadom a fahéjat és a szegfűszeget is. Amikor kellőképp összeesett már, kihalászom belőle a fahéjat és a szegfűszeget, s botmixerrel pépesítem a gyümölcsöt (hagyhatunk benne darabokat is). Majd visszatesszük a fahéjat, szegfűszeget, s hamarosan a dzsemfixszel elkevert cukrot is. Ha kész, kiszedjük belőle a fűszereket, s az előkészített (tiszta, sütőben előmelegített) üvegekbe töltjük. Késhegynyi szalicilt teszünk a tetejükre, majd a fóliát és a kupakot. Száraz dunsztba téve hagyjuk kihűlni.
A fenti mennyiségből 1,4 l lekvárt kaptam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése