2015. július 14., kedd

Málnalekvár

Málnalekvár

Idén is én készítettem otthon a málnalekvárt, hasonlóan a tavalyi évhez. Került a fagyasztóba is, és 5 kg málnából szörp is készül. Anya régi jól bevált receptjét mellékelem :) (Ehhez több nap kell, szóval a végeredmény még várat magára :) )

A málna 6,2 kg volt tisztán (ennek egy része fekete málna volt), ezt előfőztem, hűtöttem, majd először paradicsompasszírozón passzíroztam, aztán gyümölcscentrifugán nyomtam át néhányszor. Ebből 3,8 kg levet kaptam. Ebből félreraktam 30 dkg-nyit, kísérletezni: azt barackkal főztem össze. A sárgabarackot a szokásos módon készítettem elő, tisztán 70 dkg lett. Ehhez 50 dkg cukrot tettem, s ebből a mennyiségből 9 dl lekvár lett. Kellemes ízű lekvárt kaptam! :)
A málnához 2,9 kg cukrot és 45 g 3:1 dzsemfixet tettem. Ebből 4,7 l lekvár lett.
Az üvegek előkészítése, a lekvár tartósítása ugyanúgy történt, mint máskor. A tavalyi lekváromat itt találod :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése