2013. október 22., kedd

Ételízesítő házilag


Ételízesítő 

Hozzávalók (ahogy én készítettem) :

70 dkg sárgarépa
20 dkg fehérrépa
1 paszternák
kis darab zeller, és a zöldje
25 dkg vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
2 piros paprika
3 szem koktélparadicsom
50 dkg fehérkáposzta
30 dkg karalábé
petrezselyem
40 dkg só

Elkészítés:
A zöldségeket alaposan megmossuk, majd összevágjuk, s ledaráljuk. Hozzáadjuk a sót, kicsit várunk vele, s kinyomkodjuk a levét. (Mivel nem jutott eszembe nyáron az ötlet, ezért napsütés híján) gyümölcsaszalót használtam, kb. fél napig, s közben kb. másfél óránként átforgattam az egészet. Majd légkeveréses sütőben, a legalacsonyabb fokozaton (50 fokon) szárítottam még.  A végén aprítógépet használtam, hogy ne legyen olyan durva.
A fenti mennyiségből 60 dkg ételízesítőt kaptam.

Megjegyzés:  a zöldség-só aránya:  1 kg zöldséghez 20 dkg só.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése